8 izplatītākie defekti mobilās aplikācijās

Saskaņā ar izklāstītiem dokumentā World Quality Research 2017-2018 datiem mobilo aplikāciju testēšanas joma šodien ir uz pārmaiņu sliekšņa. Palielinās uzņēmumu skaits, kas iegulda testēšanas procesā.

Pie tam aug prasības kvalitātes nodrošināšanas procesam, inženieriem nākas testēt arvien sarežģītākus produktus lai atrastu pat mazsvarīgakus defektus.

Šodien mēs piedāvājam jums iepazīties ar visizplatītākajiem defektiem, ar kurām saskaras QA Academy pasniedzēji mobilās testēšanas projektos.

Ceram, ka šis materiāls palīdzēs jums nepalaist garām testētas aplikācijas kvalitātes svarīgus aspektus.

Problēmas ar dažādu operētājsistēmu, pārlūkprogrammu un ekrāna izšķirtspēju atbalstu.

Nav pietiekami uzrakstīt lietojumprogrammu, kura korekti pilda visas savas funkcijas. Pirms izlaišanas tirgū ir arī jātestē lietojumprogrammas darbību dažādās platformās un pārlūkprogrammās. Citādi ir neizbēgamas problēmas ar savietojamību.

Jāņem vērā, ka populārāko operētājsistēmu Windows, Android, macOS, Linux jaunās versijas iziet faktiski katru gadu. Reizēm parādās pat vairākas versijas gadā. Tas pats attiecas arī uz pārlūkprogrammām – Chrome, IE, Opera, Firefox, Safari, Konqueror, Lynx, Dolphin Browser HD.

Ir arī vērts atcerēties par ierīču daudzveidību. Tālruņa un planšetdatora ekrāna izšķirtspēja ir dažāda, bet aplikācijas elementiem jābūt redzamiem vienlīdz kvalitatīvi.

Jo pilnīgāka būs testēšanas konfigurāciju matrica, jo mazāka būs iespēja, ka defekts nonāks ražošanā.

Drošības principu nevērība

Šeit var runāt par gadījumiem, kad mobilā aplikācija pieprasa piekļuvi datiem, kas acīmredzami nav nepieciešami tas pareizai darbībai.

Piemēram, spēle pieprasa piekļuvi SMS sūtīšanai vai balss zvanu veikšanai. Bet tas ir finanšu izdevumi, no kuriem gribētos izvairīties.

Piekļuve audio vai video failiem var arī sagādāt ne mazums rūpju. Iespējams, ka tiks organizēta novērošana ar mobilo ierīču kameru vai klausoties visus zvanus.

Nepareiza pielikuma lokalizācija

Šodien lielākā mobilo aplikāciju daļa tiek izmantota starptautiskajā tirgū. Tāpēc lokalizācijai – visu aplikācijas elementu adaptācijai saskaņā ar dažādiem kultūras reģioniem – jāpievērš pienācīga uzmanība, lai pēc tam netērēt laiku un līdzekļus, lai novērstu defektus.

Lokalizācijas process ietver ne tikai aplikācijas teksta tulkojumu vēlamā valodā, bet arī aplikācijas pielāgošanu citai kultūras videi un citas valsts iedzīvotāju mentalitātei.

Tas ir akronīmu un saīsinājumu, valūtas, vārdu un uzvārdu, datuma un laika formātu, laika josla, e-pasta adresu, RTL-valodu (right-to-left – rakstība no labās puses uz kreiso, ebreju, arābu, sīriešu), kopējās teksta saskaņotības ievērošana.

Ierīča nekontrolēts resursu patēriņš

Dažas stundas vēlāk pēc aplikācijas instalēšanas tālruņa akumulatora līmenis ir gandrīz uz nulles?

Un, ja šāda situācija radusies uzreiz pēc ierīces iegādes? Atbilde ir viena – aplikācija nav optimizēta.

Šādos gadījumos papildus ātrai baterijas izlādei, pati programma diezgan bieži sāk “uzkārties ” un uzsildīt viedtālruni.

Dažas mobilās aplikācijas, kā, piemēram, sociālie tīkli, tiešām ir diezgan “smagas”, jo pastāvīgi vāc informāciju par lietotāju, piemēram, atrašanās vietu. Šajā gadījumā tos var vienkārši atslēgt.

Bet, ja aplikācija pat fona režimā noved pie pilnas akumulatora izlādēšanas, defektu klātbūtne ir nenoliedzama.

Trūkst dažādu veidu pieslēgumu optimizācijas  (Wi-Fi, 3G, LTE)

Mobilā aplikācija joprojām slikti ķer tīklu, pat pēc visu rekomendāciju par Wi-Fi signāla pastiprināšanas izpildes? Kā iepriekšējā punktā, problēma slēpjas vājā optimizācijā.

Šādā situācijā bieži vien savienojums var pārtrūkt lietotāja kustība laikā un mainot atrašanās vietu. Rezultātā, aplikācija tiks izdzēsta, jo strādāt ar to ir vienkārši neiespējami.

Nekorekts attēlojums ekrānos ar dažādu izšķirtspēju

Mūsdienās ir ļoti daudz mobilo ierīču. Un dabiski, ka to ekrānu izšķirtspēja ir atšķirīga.

Ne vienmēr aplikācijas tiek parādītas pareizi. Jo īpaši, traucējumi var rasties pagriežot viedtālruni horizontālā stāvoklī, kad aplikācijas interfeisa elementi tiek parādītas nepareizi.

Defekts šeit ir tājā, ka aplikācija ir redzama savādāk nekā tas ir aprakstīts esošās prasībās.

Kļūme aplikācijas darbā

Neskatoties uz to, ka mobilo aplikāciju izstrādes joma pieaug ar katru gadu, un aplikācijas kļūst arvien uzticamākas, dažreiz to darbā parādās kļūdas, ja iekšējie defekti nebija novērsti ar  testēšanas speciālistiem.

Pēc pēkšņa aplikācijas darba apstāšanās, parasti, tiek parādīts kļūdas ziņojums. Ne vienmēr palīdz tipiski problēmu atrisināšanas veidi (restarts vai ierīces atmiņas tīrīšana).

Dažreiz ir jāizmanto radikālākas metodes. Tie ietver: datu notīrīšanu, aplikācijas pārinstalēšanu vai atgriešanu uz rūpnīcas iestatījumiem, un visos gadījumos tas noved pie lietotāja datu pilnīga zaudējuma.

Trūkst vajadzīgās aplikācijas reakcijas uz konkrētiem žestiem

Dažreiz, strādājot ar mobilām tīmekļa lietojumprogrammam, var rasties situācija, kad lietotāju žesti tiek uztverti nepareizi vai vispār netiek uztverti ar aplikāciju.

Piemēram, aplikācija dīvainā veidā reaģē uz neatbalstītiem žestiem un pārtrauc darbu. Vai, ja ir  izmantotas vairākas aplikācijas, vajadzīga aplikācija neatbild uzreiz (pārlūks un tīmekļa vietne).

Kā kļūt par mobilo testētāju?

Ja jums ir interese par mobilajiem projektiem, atcerieties, ka mobilās testēšanas mācības sākas no nulles. Apgūstot fundamentālus pamatus, jūs varēsiet ar vieglumu ķerties pie mobilo produktu kvalitātes nodrošināšanas. Pārbaudīts ar mūsu mācību centra absolventiem!

Rezumējot

Mobilo aplikāciju testēšana – tas ir produkta izstrādes neatņemams posms.

Laba testētāja uzdevums ir saprast, kur var slēpties defekti, tos atrast, korekti aprakstīt. Izstrādātāji būs jums pateicīgi, ja jūs pielieksiet klāt defektu aprakstam ekrānšāviņus vai citus dokumentālus pierādījumus.

Un kad kvalitatīvs produkts nonāks pārdošanā, lasiet lietotāju atsauksmes un atcerieties, ka šeit ir arī jūsu nopelns.

Pie ziņu saraksta